Caleidoscopio # 1

 1928: Masacre das bananeras

chiquita

¿Como a United Fruit Company – actual Chiquita – estableceu o seu imperio bananero no Caribe? Volveremos sobre a traxedia que viviu fai 88 anos o pobo colombiano en Ciénaga, ao protestar contra as condicións de traballo na empresa norteamericana.

Hoxe en día, a pesar de que o goberno colombiano estea comprometido no proceso as FARC – o senado e a cámara de representantes referendou o Acordo Final, as organizacións sociais, sindicais e de dereitos humanos son consideradas por algúns grupos armados ilegais como vinculadas ás organizacións guerrilleiras. Por tanto, o expansionismo das multinacionais en Colombia segue sendo un factor de desprazamento forzado e inflúe na taxa de mortalidade dos líderes sociais. Escoitaremos aos portavoces da Marcha Patriótica quen se dirixiron á fiscalía xeral colombiana para advertir do xenocidio perpetuado en contra das organizacións sociais.


Programación musical:
Claude Nougaro – Locomotive d’or

Referencias:

Rolda de prensa da Marcha Patriótica:
http://www.colombiainforma.info/marcha-patriotica-necesitamos-acciones-concretas-para-frenar-el-genocidio/

Para ir mais alá sobre a masacre das bananeras:
http://cut.org.co/wp-content/uploads/2013/12/MASACRE-DE-LAS-BANANERAS.pdf

Gaitán Ayala, Jorge Eliécer. 1928 La masacre de las Bananeras. Editorial Cometa De Papel, Bogotá, 1997

LeGrand, Catherine. El conflicto de las bananeras. En NHC – Nueva Historia de Colombia: Relaciones internacionales — Movimientos sociales Volumen III. 1ª edición. Bogotá: Editorial Planeta Colombiana, 1989.

Lucho Bermúdez y su Orquestalucho-bermudez

Pequena biografía do gran compositor colombiano. Seguindo as melodías do seu clarinete, escoitaremos os temas que o levou á notoriedade internacional.


Temas reproducidos:

  1. Marbella
  2. Carmen de Bolívar
  3. Danza negra
  4. Fiesta de negritos
  5. La pollera colorá

El jazz de Cortázar

el-perseguidor

“La música en general, el Jazz en particular, es una especie de presencia continua incluso en lo que yo escribo…”

Nesta terceira parte Julio Cortazár revélanos a importancia deste xénero musical na súa propia obra. E para ilustrar as súas consideracións escoitaremos un fragmento do seu conto “El perseguidor.”


Referencias:
El perseguidor: https://www.youtube.com/watch?v=wT21kyJAjHw

Advertisements

Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair /  Cambiar )

Google+ photo

Estás a comentar desde a túa conta de Google+. Sair /  Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair /  Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair /  Cambiar )

Conectando a %s